ضریب نفوذ بیمه افزایش پیدا کرد

رئیس کل سابق بیمه مرکزی گفت: در سال‌های اخیر صنعت بیمه کشور به ویژه بیمه مرکزی به سمت نوآوری در صنعت بیمه حرکت کرده است.

به گزارش صدای بورس، علی استاد هاشمی در مراسم تکریم خود با اشاره به مسائل مربوط به حوزه صنعت بیمه و اقدامات صورت گرفته گفت: در یک سال گذشته به همت همکاران و شرکت‌های بیمه کارهای بزرگی صورت گرفته است.

وی افزود: ضریب نفوذ بیمه در سال‌های اخیر نزولی بود در سال گذشته متوقف شد و سیر صعودی یافت و به ۲.۱۴ رسید که در گذشته به ۱.۸ رسیده بود. با این حال، اگر بخواهیم ضریب نفوذ بیمه را در کشور افرایش دهیم باید به سراغ بیمه عمر و زندگی برویم.

رئیس کل سابق بیمه مرکزی خاطر نشان کرد: در سال گذشته تحول خوبی در بیمه عمر و زندگی صورت گرفت و تا پنج سال آینده با توجه به بحث آیین نامه سرمایه گذاری و آیین نامه عمر و زندگی پس از ۱۰ سال به روز رسانی شد که باب‌ جدیدی را برای سرمایه گذاری در بیمه عمر و زندگی به وجود آورده است.

تغییر نگاه به نوآوری در صنعت بیمه

استاد هاشمی افزود: یکی دیگر از مهمترین اقدامات در حوزه فناوری در صنعت بیمه، آیین نامه اینشورتک بود که به همت معاونت توسعه و نوآوری شکل گرفت و تا امروز سه محصول جدید اینشورتکی مجوز گرفت که به فضای آشفته‌ای که در سال‌های گذشته در شرکت‌های فناور بیمه‌ای، حکم فرما بود، نظم می‌دهد.

معماری جدید داده در صنعت بیمه

وی در ادامه گفت: در صنعت بیمه آنچه حاکمیت دارد، داده و اطلاعات است. چراکه همه کارها و الزامات ما بر اساس داده‌ها است. ما باید یک شرکت انفورماتیک بیمه تشکیل دهیم که تمام داده های صنعت بیمه در آن اجماع شود.

به گزارش ایسنا،رئیس کل سابق بیمه مرکزی در پایان به میزان بهره وری بیمه مرکزی اشاره کرد و گفت: سود بیمه مرکزی در سال گذشته ۲۳۰ درصد افزایش یافت که بر اساس صورت های مالی نشان از بازدهی بالای بیمه مرکزی دارد.

کد خبر 504324

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =